StartartykułyPrzeglądasz artykuł «powrót
Szlaki turystyczne i przewodniki Elbląg A A A
Najkrótszą drogą do jeziora Drużno - Wysoczyzna.pl - Portal Turystyczny Wysoczyzny Elbląskiej i Żuław Elbląskich

Najkrótszą drogą do jeziora Drużno

Fot. Mateusz Milanowski

Podziwiać jezioro Drużno można z wielu miejsc. Jednym z nich, a zarazem najbliżej położonym Elbląga jest te, które opisujemy poniżej. Zaledwie 5 kilometrów od ronda na wjeździe do miasta dzieli nas do pięknych widoków. Jest to doskonały początek, który zapewne zachęci do lepszego poznania tej żuławskiej perełki.

Jezioro Drużno pod względem osobliwości hydrograficznych jest najciekawszym miejscem. Nie tylko w Polsce, ale również w skali europejskiej. Poza tym, że jest największym zbiornikiem wodnym na Żuławach Wiślanych, to również najbogatszym. To wszystko za sprawą bujnej roślinności w której każdego roku rodzi się nowe życie. Mowa oczywiście o miejscach lęgowych ptactwa wodnego i błotnego, którego jest ponad 200 gatunków. Więcej o jeziorze Drużno dowiesz się klikając tutaj.

Do wspomnianego miejsca najszybciej dotrzemy rowerem. Oczywiście można dojechać samochodem, ale odradzamy ze względu na płyty betonowe, które ciągną się przez połowę drogi. Są miejscami uszkodzone i nierówne, stąd lepiej zostawić samochód za przejazdem kolejowym i podejść kawałek pieszo.

Nasza krótka trasa rozpoczyna się z ronda zlokalizowanego przy wjeździe do Elbląga od strony Warszawy. Tutaj też rozpoczyna się żółty szlak rowerowy o czym przekonamy się spoglądając na tablicę informacyjną. Na samym początku, przez około 2 kilometry jedziemy właśnie żółtym szlakiem rowerowym. Kiedy szlak rowerowy w Gronowi Górnym odbija w lewo, my cały czas jedziemy prosto, aż dotrzemy do widocznego po prawej stronie wiaduktu nad drogą ekspresową nr 7.

Skręcamy w prawo i przejeżdżamy przez wiadukt, a następnie prosto do przejazdu kolejowego. Tutaj oczywiście zatrzymujemy się i upewniamy czy możemy bezpiecznie przejechać. Następnie kierujemy się cały czas prosto. Kiedy mienimy po obu stronach zabudowania, rozpocznie się droga z płyt betonowych. Jedziemy nią cały czas prosto, aż trafimy do skrzyżowania na którym skręcamy w lewo.

Następnie droga już sama poprowadzi nas do celu. Najpierw skręciły łukiem w prawo, a następnie w lewo. Później będziemy jechać już cały czas prosto. W pewnym momencie pojawi się podjazd na wał, a droga będzie skręcać w prawo. Wówczas po lewej stronie zacznie rozciągać się piękny widok na jezioro Drużno.

Wrócić możemy tą samą drogą lub kontynuować jazdę wzdłuż wału, który następnie skręcając w prawo poprowadzi nas na powrotną ścieżkę.

Trasa na mapie:
Autor: Mateusz Milanowski
Chcesz podzielić się z nami ciekawymi informacjami lub masz uwagi do treści?