StartartykułyPrzeglądasz artykuł «powrót
Szlaki turystyczne i przewodniki Weklice A A A
Spacerkiem do wodospadu na Kowalewce - Wysoczyzna.pl - Portal Turystyczny Wysoczyzny Elbląskiej i Żuław Elbląskich

Spacerkiem do wodospadu na Kowalewce

Fot. Mateusz Milanowski

Będąc w Weklicach warto udać się nad wodospad na Kowalewce. Kowalewka to struga, czyli niewielki ciek wodny, gdzie woda zwykle płynie spokojnie. Tylko po obfitych opadach deszczu i przy roztopach woda spływa całą szerokością wodospadu. Wówczas wodospad usłyszymy z daleka.

Na miejscu poza sztucznie wybudowanym wodospadem są ławeczki z drewnianych beli oraz miejsce na rozpalenie ogniska. Zwykle jeżeli kogoś spotkamy, będą to okoliczni mieszkańcy lub turyści przemierzający np. żółty szlak rowerowy. Z Weklic do wodospadu jest mniej niż 1,5 kilometra i odcinek ten pokonamy pieszo w 10 minut. Nie ma żadnych oznaczeń oraz szczególnie widocznej wytyczonej ścieżki. Nie stanowi to jednak problemu w dotarciu na miejsce.

Będąc w Weklicach trafimy na małą tabliczkę informującą o wodospadzie na Kowalewce. Kierujemy się wówczas w prawo, tak jak prowadzi żółty szlak rowerowy do skrzyżowania. Następnie skręcamy w lewo i idziemy prosto. Po wejściu pod górkę warto odwrócić się i chociaż przez chwilę podziwiać piękną panoramę na jezioro Drużno i typowo żuławski krajobraz.

Idąc dalej prosto trafimy na rozwidlenie drogi w lewo i tam też kierujemy się. Następnie idziemy przez łąkę wzdłuż lasu. W ten sposób dojdziemy do ścieżki, którą wchodzimy do lasu. Schodząc z górki usłyszymy już szum wody z wodospadu, który znajduje się po prawej stronie ścieżki.

W tym miejscu można nabrać sił na dalszą wyprawę lub po prostu wyciszyć się z dala od codzienności. Uwaga: przy wodospadzie należy zachować ostrożność, gdyż ziemia zwykle jest podmokła i śliska.

Poniżej zamieszczamy mapkę oraz zdjęcia, które z pewnością ułatwią dotarcie do celu.

Trasa na mapie:
Autor: Mateusz Milanowski
Chcesz podzielić się z nami ciekawymi informacjami lub masz uwagi do treści?